طلاق توافقی چگونه است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 23 ارديبهشت 1396
بازدید : 154
نویسنده : s.a
طلاق توافقی چگونه است؟ - 5.0 از 5 از 5 آرا

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

 

برای گروهی از مردم که آشنایی کافی با مسائل حقوقی را ندارند و یا در نزدیکانشان سابقه طلاق وجود نداشته است سوال پیش می آید که طلاق توافقی چیست؟ و یا این که طلاق توافقی چگونه است؟ در خصوص این سوالات و همچنین طلاق توافقی به چه صورت است؟ اجمالا باید گفت که اصطلاح طلاق توافقی در قانون مدنی و قانون حمایت خانواده مصوب 1353 وجود نداشت ولی دادگاه خانواده آن را به عنوان خواسته دعوی پذیرفته بود که طلاقی است که زوجین برای طلاق اتفاق نظر دارند و اختلافی در خصوص جدایی و مسائل مربوط به آن مثل مهریه، نفقه، حضانت و ... ندارند اما با تصویب قانون حمایت خانواده 1391 و همچنین آیین نامه مربوط به آن این اصطلاح وجاهت بیشتری پیدا کرد.

در طلاق توافقی همه چیز وابسته به توافق زن و شوهر است هر گاه آن ها به عنوان آخرین راه حل، ادامه زندگی را به مصلحت خود یا فرزندان ندانند دادخواست طلاق توافقی تقدیم دادگاه می کنند. بدیهی است که وقتی زن و شوهر اصرار و توافق بر جدایی داشته باشند دادگاه ها نیز وسواس و حساسیت کمتری نشان می دهند زیرا اختلافی برای طلاق وجود ندارد پس از تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تمام دادخواست ها از جمله دادخواست طلاق توافقی از طریق این دفاتر ثبت می شوند که درخواست طلاق توافقی که باید در قالب دادخواست باشد چه توسط وکیل به جریان بیافتد و یا خود زوجین، مراجعه اولیه برای ثبت دادخواست به این دفاتر الزامی است یکی از محاسن این دفاتر الکترونیک قضایی این است که از شهر های بزرگ می توان برای سایر دادگاه های شهر های دیگر دادخواست داد مثلا می توان از اصفهان دادخواستی که در صلاحیت دادگاه تهران است را ثبت کرد.

مدارک لازم برای طلاق توافقی عبارت است از عقدنامه، شناسنامه زن و شوهر و کپی کارت ملی آن ها.

اگر وکالت در طلاق (حق طلاق) باشد وجود اصل وکالتنامه نیز الزامی است.

در طلاق توافقی تعیین تکلیف مهریه و حضانت فرزندان بستگی به توافق زن و شوهر دارد ممکن است توافق شده باشد که مهریه به زوجه پرداخت شود و یا این که مقداری از آن پرداخت و باقی مانده بذل گردد و یا این که توافق گردد زوجه مهریه را در قبال طلاق ببخشد همه این ها منوط به توافق زن و شوهر می باشد. حضانت فرزندان ملاقات و نفقه آن ها نیز بر همین منوال است و وابسته به توافق آن ها است.

در خصوص مراحل طلاق توافقی و هزینه های آن اگر سوالی داشتید می توانید با ما تماس بگیرید.

در صورت بودن وکیل، مراحل طلاق توافقی بدون حضور زوجین انجام می شود با توجه به این که چند سالی است که مشاوره طلاق توافقی اجباری شده است وکیل می تواند در صورت عدم تمایل زوجین، صورتجلسه مشاوره را امضاء نماید.

در خصوص مدت زمان طلاق توافقی هم در حال حاضر در شهر تهران در بیشتر شعبه های دادگاه خانواده کلیه مراحل آن کمتر از یک هفته انجام می شود.

پس از صدور رای دادگاه که مرسوم به گواهی عدم امکان سازش است زوجین 3 ماه مهلت و فرصت مراجعه به دفتر رسمی طلاق به جهت ثبت طلاق دارند و اگر در مهلت مذکور مراجعه نکنند رای دادگاه از درجه اعتبار خارج است.

در مورد اطلاعات کامل مراحل طلاق توافقی با داشتن حق طلاق به این لینک مراجعه نمایید.

وکیل برای طلاق توافقی      09122547699 - 44033677

 

منبع: طلاق توافقی چگونه است؟





:: برچسب‌ها: طلاق توافقی چگونه است؟ , طلاق توافقی چگونه , طلاق توافقی , وکالت در طلاق , درخواست طلاق توافقی , گواهی عدم امکان سازش , مدارک لازم برای طلاق توافقی , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








جمعی از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا با بیش از 10 سال سابقه وکالت حرفه ای با تخصص های گوناگون گرد هم آمده اند و آماده ی ارایه خدمات تخصصی اعم از مشاوره حقوقی و قبول وکالت در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانوادگی و قراردادها می باشند. ساعت کار دفتر شنبه تا چهارشنبه 10 صبح الی 7 عصر می باشد. مشاوره تلفنی - برای هر نفر یک سوال - رایگان است اما برای وکالت یا مشاوره حضوری با تلفن های دفتر تماس حاصل کنید تا با توجه به فوریت های حقوقی، نزدیکترین وقت مشاوره برای شما تعیین گردد. 44963487 -44033677

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بهترین وکیل دعاوی خانواده در تهران و آدرس parsayvokala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com